Pabila hati merintih@_@

Ya Allah..
Syukurku padaMu tidak terhingga
Menyedarkan aku pada malam penuh rahmat
Menangisi kealpaanku terhadapMu
Tuhanku..
Terkadang aku leka
Terkadang aku lalai
Terkadang aku hanyut dalam nikmat dunia
Nikmat yang hanya sementara buatku
Ya Ghafur
Ampunkanku pada saat aku lupa padaMu
Ampunkanku saat aku lebih mengutamakan keluargaku dariMu
Ampunkanku saat aku lebih byk mengisi masaku bersama rakan2ku dariMu
Ampunknku di saat aku hanyut dlm angan2 ciptaan syaitan
Ampunkan aku di saat aku lalai mengingati ajal yg bakal menjemputku entah bila
Ya Rahim
Kau kuatkanlah imanku
Kau tetapkanlah hatiku pada agamaMu
Kau teguhkan aku dalam istiqamah beribadah kepadaMu
Kau hadirkanlah keinsafan tatkala langkahku jauh dari suruhanMu
Ya Mujibu Dua'
Kau terimalah setiap amalanku
Kau makbulkanlah doaku
Kau berkatilah hidupku
agar aku sentiasa dalam rahmat dan kasih sayangMu
Ya Rahman
Kau hadirkanlah aku seorang yang dapat membimbingku
Kau tetapkanlah untukku seorang yang dapat mendidikku
Kau datangkanlah aku seorang yang teguh,tetap imannya padaMu
agar dia dapat memimpin aku bersamanya
membawa aku dalam perjuangannya
bersama-sama mencari redhaMu
agar tidak rugi walau sesaat hidupku
terus mencari kasih dan sayangMu
agar aku bersedia dan bahagia
dalam perjalanan untuk bertemu denganMu Ya Rabbi.............

0 comments: